14 Ocak 2012 Cumartesi

PORTAKALLI KEREVİZ

Yemek yapmayı sevenlerdenim ben de.Ama genellikle kolay yapılabilecek yemekler tercihim oluyor, işten öyle bir çıkışım oluyor ki hemen eve gelip yemeğimi ocağa koymak tek derdim oluyor valla.İşte çok kolaylıkla yapabileceğiniz bir tarif.Kerevizi sevmeyenlere bile bu yolla sevdirebileceğinizi düşünüyorum.
Bu arada ben yemeklerimi ölçülerden çok göz kararı yaparım.Çok da güzel tutar valla,maşallahhh diyelim lütfen :) Tarifi veriyorum.



500-600 gr kadar kereviz
1 orta boy kuru soğan
2 adet portakal
2 adet patates
2 adet havuç
1,5 adet limon
1 su bardağı bezelye
yarım çay bardağından biraz daha fazla zeytinyağı
*Deniz tuzu ve karabiber

*Ben mutfağımda deniz tuzu ya da himalaya tuzu kullanıyorum.

Kerevizleri soyup,yıkadıktan sonra küp küp doğrayıp hemen 1 limonu sıktığımız su dolu kaba kerevizleri atalım.Suyun kerevizlerin seviyesini geçmesine dikkat edin ki kerevizler kararmasın.
Soğanları da yemeklik doğradıktan sonra zeytinyağında kavuralım. Küp şeklinde doğradığımız patates ve havuçları da ekledikten sonra biraz daha kavuralım.Kerevizleri ve bezelyeyi de ekleyelim.Ben taze bezelye kullanıyorum,eğer siz konserve bezelye kullancaksanız bezelyeleri yemeğin pişmesine yakın ilave edersiniz.
Sıktığımız limon ve portakalın suyunu ve 2 su bardağı ılık su,tuz  ve karabiberi ekleyip kapağını kapatalım.Orta ateşte pişirdikten sonra aroma ve renk katması için kereviz yapraklarını da doğrayıp pişen yemeğimize ilave edelim,yemeğin buharıyla yapraklar pişecektir.
Afiyet bal şeker olsun.Umarım beğenirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder